Čapljina: Nakon srna vozači na magistrali M - 17 u Bivoljem Polju "lovili" divlje svinje
Problemima s divljači na cesti za sada se bavi samo policija |
Umjesto lovaca krupnu divljač na čapljinskom području love automobili! Nedavno je zabilježen drugi slučaj stradanja krupne divljači na prometnici M – 17. Takvim razvojem događaja lovci su konsternirani, evo i zašto:
„Nakon što su polovicom srpnja na
magistralnom putu M – 17, na pravcu Mostar – Čapljina, u mjestu Bivolje Polje u
razmaku od par dana pod kotačima automobila stradala dva srndaća, nedavno su na istom mjestu, na isti način, stradale
četiri divlje svinje. Za razliku od srndaća koji su pregaženi na podnevnom
„zvizdanu“, divlje svinje su stradale po noći. I
ovoga puta savjesni vozači su alarmirali policiju. Zajedničko za ove slučajeve
je da se vozači nisu zaustavljali, da nisu prijavljivali štete, jer bi time
priznali i svoju odgovornost“, naglašavaju iz Lovačkog
društva Galeb Čapljina, te podsjećaju da je:
Stradala mlada divlja svinja |
„Lovačko društvo Galeb uputilo dopis JP Ceste Federacije BiH u kojem su zatražili dopunu postojeće signalizacije na ovoj dionici ceste M – 17, međutim niti su se iz spomenutog Javnog poduzeća oglasili, niti su bilo što poduzeli po tom pitanju“, kažu čapljinski lovci, te podsjećaju da bi trebalo puno bolje nego što je to sada, dionicu od oko osam kilometara, obilježiti adekvatnim prometnim znakovima i upozorenjima - divljač na putu.
Cijeli problem s nesretnom divljači na čapljinskom području nastao je puštanjem u promet poddionice autoceste na koridoru 5 c Zvirovići – Počitelj, odnosno postavljenjem žičane ograde, jer nema izgrađenog adekvatnog prijelaza za životinje. Sitne životinje jazavci, lisice…, se za prijelaz snađu kroz potputnjake, mada su samo dva, kažu lovci, dok krupna divljač – divlje svinje, srne, vukovi…, poput slonova imaju svoje uhodane maršute, nemaju kamo nego se spuštaju prema Neretvi tražeći prijelaz, očito je siđu na magistralu M – 17 i tako ginu. Dobro da nema ljudskih žrtava.
Odrasla divlja svinja |
S obzirom da je dionica autoceste na
koridoru 5 c kroz čapljinsku općinu dugačka oko 21 kilometar, i da nema
niti jednog izgrađenog pravog prijelaza za divljač, može se zaključiti da Studija
o procjeni utjecaja na okoliš, za izgradnju dionice Buna – Počitelj, nije
urađena shodno stanju na terenu. Teško je povjerovati da su Autoceste od
prijelaza za krupnu divljač koji je širine 80 -100 metara i gradi se iznad
prometnice, odustale zbog štednje, po svemu sudeći oni nisu bili predviđeni.
„Radi se i gradi bez plana zaštite, naši se
stavovi na uvažavaju, procjene o utjecaju novih prometnica na okoliš donose se
ad hoc, bez pravog monitoringa i konsultacija…” još prilikom stradanja srna
kazali su nam čapljinski lovci.
Inače, lovci za nezgode sa životinjama dolaze zahvaljujući susretljivosti policije. Jasno šest pregaženih krupnih životinja osjetna je šteta za LD „Galeb“, a samo po sebi spomenuta dionica je opasnost za vozače.
D.
Musa
Foto: Arhiva LD „Galeb“
Živa ili mrtva - pitanje je sad? |
Primjedbe
Objavi komentar