Mijenja se prometna mreža na krajnjem jugu FBiH: Uskoro će u Ravno moći autobusi iz četiriju smjerova
Radovi na prilazu Ravnom |
Dosta je priče bilo o tome kako je Ravno
izolirani dio Hercegovine, međutim, nedavni posjet najjužnijoj općini
Federacije Bosne i Hercegovine najava je novog doba. Naravno neće to riješiti
kao prije 124 godine uskotračna pruga nego suvremene magistralne prometnice.
Govoreći o toj temi Andrija Šimunović, načelnik Ravnog, kaže:
Radovi prema Hutovu
„Naša težnja prometnog povezivanja čitavog
prostora, otvaranja prema pravcima Jadrana, unutrašnjosti Bosne i Hercegovine
prema susjednim općinama, sjedištu naše Županije – Mostaru. Sve te težnje u
zadnjih dvadeset i kusur godina su nam se poklopile u zadnjih par godina.
Otvorili smo radove koji su u tijeku prema Jadranu, odnosno Slanom, uskoro bi
trebali početi radovi prema Hutovu, a trenutno Ministarstvo prometa naše
županije, Hercegovačko-neretvanske, realizira projekt ulaska u Ravno s pravca
ceste Stolac – Trebinje. To je vrlo važan smjer i glavna veza na magistrali
pravac Trebinje – Ljubinje – Stolac, kao i buduće prometne pravce koji su na
taj smjer vezani, Mi završetak radova očekujemo do kraja desetog mjeseca i onda
će od spoja na magistralnu cestu Stolac – Trebinje do ulaska u Ravno nekih 3 –
3,5 kilometra, biti cesta u punom profilu. To je veliki preduvjet za sve druge
aktivnosti na prostoru općine.
Novi kolnički trak u izgradnji |
-Tko je financijer tih radova?
-Pošto je riječ o regionalnoj cesti ovaj
projekt u cijelosti financira vlada naše Županije odnosno resorno ministarstvo
prometa i veza. Jedna dionica je završena prije dvije godine, ova je započeta
prije nepunih pola godine čime će u cijelosti biti kompletirana. Zahvaljujemo se
i Vladi i resornom ministarstvu. Jasno tu mislim i na sve druge aktivnosti koje
županija poduzima na održavanju cesta koje su u njihovoj nadležnosti, kao i na
svim drugim projektima na području općine.
-Cijena radova?
-Prema našoj informaciji procijenjena
vrijednost radova je bila oko milijun maraka. To je okvirna cijena radova koji
se trenutno izvode.
Ističemo da su u sklopu svojevrsnog
otvaranja Ravnog prema svijetu Vlada Republike Hrvatske za prometnicu Ravno –
Hutovo, odobrila sredstva u iznosu od 17,2 milijuna eura, s tim što u dijelu
izvlaštenja pošto se radi o magistralnoj cesti, u dogovoru s ministricom
prometna i veza Vlade Federacije gospođom Katić i sa ravnateljem Cesta
Federacije u kompletu preuzima se izvlaštenje u čitavom dijelu.
Radovi na prilazu Ravnom |
„To nisu mala sredstva“, ističe načelnik
Šimunović, „procijenjena vrijednost je 3,0 – 3,5 milijuna KM“.
-Ostaje samo marš na istok, preko brda i
dolova na Ivanicu
-Mi smo u sklopu projekta koji se realizira
od Zavale prema Slanog, kroz već odobrena sredstva uspjeli uključiti saniranje dijela
prometnice preko brda, kao spojnu cestu. Tu ćemo nadam se, kroz osmi i deveti
mjesec realizirati najkritičniji dio makadama. To je nekih desetak kilometara od
Belenića preko Bobona prema Zapaliknu i odvojak koji ide prema Grepcima. U
uvjetima koji jesu da tu dionicu bar presvučena asfaltom. Mislim da će cesta
biti turistički atraktivna za ljude koji se rekreativno bave bicikliranjem, kao
i drugim aktivnostima jer je trasa izuzetna i nije opterećena prometom. Ta
trasa bit će atraktivna kako zbog vizure krajolika i još jednom naglašavam
sigurne vožnje.
Veliki pomak
Uglavnom, Ravno se po prvi puta nakon
ukidanja uskotračne pruge u narednih godinu dvije otvara prema svijetu. Do
konca 2027. za kada se planira završetak radova na prometnici Ravno – Hutovo,
autobusima u Ravno moći će se čak iz četiri smjera. Do sada su autobusi uz
nešto muke za vozače, do špilje Vjetrenica mogli doći samo s prilaza od
prometnice Stolac – Trebinje. Do graničnog prijelaza Trebinja – Čepikuće,
autobusi nisu mogli zbog platana u Mravincima, pa R. Hrvatska trenutačno gradi
obilaznicu koja bi trebala biti završena za mjesec dana. S obzirom da se
početkom kolovoza završava prometnica od Zavale do graničnog prijelaza Orahove
Do i s te strane kada R. Hrvatska završi svoj dio, otvara se prilaz Ravnom, a
četvrti će biti nakon izgradnje već spomenutog puta Ravno – Hutovo!
Unatoč žezi radovi ne posustaju |
Davor Baković direktor JP „Vjetrenica“
ističe da će to biti veliki pomak ne samo kada je riječ o špilji Vjeterenici,
nego uopće o Ravnom.
Tekst i
foto: Dušan Musa (Večernji list)
Naravno, nikakvo preuzimanje tekstova i slika ne dolazi u obzir, jedino to mogu New York Times, Le Monde i poslovni suradnici.
Pogled na budući prilaz Ravnom |
Primjedbe
Objavi komentar