Mijenja se prometna mreža na krajnjem jugu FBiH: Uskoro će u Ravno moći autobusi iz četiriju smjerova

 

Radovi na prilazu Ravnom

   Dosta je priče bilo o tome kako je Ravno izolirani dio Hercegovine, međutim, nedavni posjet najjužnijoj općini Federacije Bosne i Hercegovine najava je novog doba. Naravno neće to riješiti kao prije 124 godine uskotračna pruga nego suvremene magistralne prometnice. Govoreći o toj temi Andrija Šimunović, načelnik Ravnog, kaže:

                                                   Radovi prema Hutovu

   „Naša težnja prometnog povezivanja čitavog prostora, otvaranja prema pravcima Jadrana, unutrašnjosti Bosne i Hercegovine prema susjednim općinama, sjedištu naše Županije – Mostaru. Sve te težnje u zadnjih dvadeset i kusur godina su nam se poklopile u zadnjih par godina. Otvorili smo radove koji su u tijeku prema Jadranu, odnosno Slanom, uskoro bi trebali početi radovi prema Hutovu, a trenutno Ministarstvo prometa naše županije, Hercegovačko-neretvanske, realizira projekt ulaska u Ravno s pravca ceste Stolac – Trebinje. To je vrlo važan smjer i glavna veza na magistrali pravac Trebinje – Ljubinje – Stolac, kao i buduće prometne pravce koji su na taj smjer vezani, Mi završetak radova očekujemo do kraja desetog mjeseca i onda će od spoja na magistralnu cestu Stolac – Trebinje do ulaska u Ravno nekih 3 – 3,5 kilometra, biti cesta u punom profilu. To je veliki preduvjet za sve druge aktivnosti na prostoru općine.

Novi kolnički trak u izgradnji

   -Tko je financijer tih radova?

   -Pošto je riječ o regionalnoj cesti ovaj projekt u cijelosti financira vlada naše Županije odnosno resorno ministarstvo prometa i veza. Jedna dionica je završena prije dvije godine, ova je započeta prije nepunih pola godine čime će u cijelosti biti kompletirana. Zahvaljujemo se i Vladi i resornom ministarstvu. Jasno tu mislim i na sve druge aktivnosti koje županija poduzima na održavanju cesta koje su u njihovoj nadležnosti, kao i na svim drugim projektima na području općine.

   -Cijena radova?

   -Prema našoj informaciji procijenjena vrijednost radova je bila oko milijun maraka. To je okvirna cijena radova koji se trenutno izvode.

   Ističemo da su u sklopu svojevrsnog otvaranja Ravnog prema svijetu Vlada Republike Hrvatske za prometnicu Ravno – Hutovo, odobrila sredstva u iznosu od 17,2 milijuna eura, s tim što u dijelu izvlaštenja pošto se radi o magistralnoj cesti, u dogovoru s ministricom prometna i veza Vlade Federacije gospođom Katić i sa ravnateljem Cesta Federacije u kompletu preuzima se izvlaštenje u čitavom dijelu.

Radovi na prilazu Ravnom

   „To nisu mala sredstva“, ističe načelnik Šimunović, „procijenjena vrijednost je 3,0 – 3,5 milijuna KM“.

   -Ostaje samo marš na istok, preko brda i dolova na Ivanicu

   -Mi smo u sklopu projekta koji se realizira od Zavale prema Slanog, kroz već odobrena sredstva uspjeli uključiti saniranje dijela prometnice preko brda, kao spojnu cestu. Tu ćemo nadam se, kroz osmi i deveti mjesec realizirati najkritičniji dio makadama. To je nekih desetak kilometara od Belenića preko Bobona prema Zapaliknu i odvojak koji ide prema Grepcima. U uvjetima koji jesu da tu dionicu bar presvučena asfaltom. Mislim da će cesta biti turistički atraktivna za ljude koji se rekreativno bave bicikliranjem, kao i drugim aktivnostima jer je trasa izuzetna i nije opterećena prometom. Ta trasa bit će atraktivna kako zbog vizure krajolika i još jednom naglašavam sigurne vožnje.

                                                                Veliki pomak

   Uglavnom, Ravno se po prvi puta nakon ukidanja uskotračne pruge u narednih godinu dvije otvara prema svijetu. Do konca 2027. za kada se planira završetak radova na prometnici Ravno – Hutovo, autobusima u Ravno moći će se čak iz četiri smjera. Do sada su autobusi uz nešto muke za vozače, do špilje Vjetrenica mogli doći samo s prilaza od prometnice Stolac – Trebinje. Do graničnog prijelaza Trebinja – Čepikuće, autobusi nisu mogli zbog platana u Mravincima, pa R. Hrvatska trenutačno gradi obilaznicu koja bi trebala biti završena za mjesec dana. S obzirom da se početkom kolovoza završava prometnica od Zavale do graničnog prijelaza Orahove Do i s te strane kada R. Hrvatska završi svoj dio, otvara se prilaz Ravnom, a četvrti će biti nakon izgradnje već spomenutog puta Ravno – Hutovo!

Unatoč žezi radovi ne posustaju

   Davor Baković direktor JP „Vjetrenica“ ističe da će to biti veliki pomak ne samo kada je riječ o špilji Vjeterenici, nego uopće o Ravnom.

Tekst i foto: Dušan Musa  (Večernji list)

Naravno, nikakvo preuzimanje tekstova i slika ne dolazi u obzir, jedino to mogu New York Times, Le Monde i poslovni suradnici.

Pogled na budući prilaz Ravnom


Primjedbe